Idag började jag lite smått att flytta om inne i mitt växthus för att se hur jag ska ha det inför vintern. Jag vill kunna sitta där inne och pyssla med olika arrangemang såsom att binda julkransar och skapa olika julgrupper med mossa. Jag har fäst en gammal köttkvarn på bordet för att mala en del blommor så att man får ut frön lättare (har kanske inte fungerat så bra som jag hade hoppats på), men den har fått andra användningsområden, bland annat har jag har förvarat grovt snöre i den. Och så tycker jag den är väldigt fin 🙂
En annan sak jag funderar på är hur jag ska få plats med en gammal kamin här inne, som nu står ute i buskarna och som jag är rädd blir förstörd i allt regn. Sedan ska jag ju även få plats med mina stora olivträd plus en hel del annat. Jag befarar att det kommer bli väldigt trångt här inne till slut 🙂
