God morgon alla kristihimmelfärdsfirare. Det är dags för en uppdatering med våra narcisser. Det här blir troligen den sista för året som enbart handlar om narcisser, men det kan dyka upp en och annan sen eftersläntrare i trädgården och i så fall får den presenteras med tulpaner eller andra vårblommor. Narcissen på bilden ovan är en ’La Torche’ som blommar vid det gamla päronträdet.
’Thalia’ har vi i ett par rabatter.
’Pipit’ har vi på den oskyddade främre delen av trädgården. Narcisser får som väl är vara ifred för rådjur och hjortar.
Där blommar även ’Geranium’ .
Liksom den här sorten som vi köpte under namnet ’Gelb Jaune’.
’Paper Whitre’ i rabatten vid spabadet.
Den väldoftande ’Cherfullness’.
’Bridal Crown’ doftar inte så dumt den heller.
’Congress’ lyser upp i vårt woodland.
Även ’Tahiti’ blommar i vår woodland.
’White Lion’ i rabatten mellan huset och gäststugan.
’British Gamble’ var med i förra narcissfrossan, men det här exemplaret som blommar i nya rabatten mellan huset och gäststugan är så fint att det får vara med igen 🙂
