Eftersom det handlar om rosor och årets första presenteation av sorterna vi har i vår trädgård som hittills börjat blomma är det jag, Per-Ola, som sitter vid tangentbordet. Malou pysslar med sina sommarblommor 🙂
Ovan ser ni en ’Aciha’ som vi planterade förra våren.
’Nevada’ brukar alltid vara en av de första rosorna som blommar i vår trädgård.
’Nevada’ i full blom i en av rosenbågarna.
En välutvecklad knopp på austinrosen ’The Mayflower’.
En av årets nyplanterade rosor – ’Louise Odier’.
Austinrosxen ’The Mayflower’ i dubbelrabaten.
Austinrosen ’Leander’. Första blomman. Kanske inte den vackraste…
Den lilla näpna rosen ’Bassino’.
’Trotjänaren ’Flammentanz’ på gäststugans gavel.
Stenrosen vid trädäcket framför gäststugan.
’Easy Going’ i blågula rabatten.
’Martha’, rosen som bär samma namn som min mor (Per-Olas).
’Martha’.
Austinrosen ’Crown Princess Margareta’ i dubbelrabatten.
Den magiska ’Alchymist’ som ändrar färg tre gånger under blomningen.
Den skuggtåliga ’Madame Alfred Carrier’ på baksidan av gäststugan.
Den väldoftande, men ack så taggiga ’Stanwell Perpetual’ i rabatten ner mot gatan.
