Klematisextra 1

Ett halvdussin klematis har hittills börjat blomma i trädgården i år. Den senaste, ’Jenny’, som vi har i spalje’n vid gäststugan och som ni ser på bilden ovan, slog ut med sin första blomma i dag.

 

 

Den vackra ’Myosotis’ i bakre delen av trädgården.

’Miss Bateman’ var den första klematisen som började blomma hos oss i år. Tyvärr har den redan hunnit blomma över.

’Betty Corning’ fick vi för flera år sedan av en klematisälskare.

’Cardinal Rouge’ blommar nere vid vägen vid sidan om rosen ’Pipar Hans’.

’Annabella’ i en spalje’ i bakre delen av trädgården.

’Pink Fantasy’ i spalje’n vid baddtunnan.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *